lørdag den 1. november 2008

Fjerpryd og andet skidt

Jeg var 6 år og hele verden lå for mine fødder. Jeg havde gode evner. Læste flot og let. Skrev og regnede også, og verden var en østers. Min østers. Jeg kan især huske julekalenderen fra 1971, og den har jeg siden kun set 2 gange. Kun 2 gange, hvoraf jeg selv havde den ene. Desværre blev jeg ramt af grådigheden og solgte den, hvad jeg sidenhen ofte har fortrudt. Men nu er der altså en fjerpryd til salg, en nydelig en af slagsen, hvad du kan se nedenfor. Jeg vil have den, koste hvad den koste vil, og dyr bliver den. I dag sluttede flere auktioner, Onkel Joakims Pengetank og ringespillet fra 1968. Pebrede sager.

Hvor mange danske kroner jeg må bløde for fjerpryden ved jeg ikke, men rocket high går jeg ikke. Jeg skal flytte og selvom min økonomi kommer til at blive væsentlig bedre, så skal jeg stadig sætte tæring efter næring...


Ingen kommentarer: