torsdag den 30. oktober 2008

Batman and me...


Jeg har aldrig rigtig været vild med superhelte, og de få gange jeg har set en Batman film, har jeg været skuffet. Nok mest fordi jeg ikke kendte forhistorien eller tegneserien. Lidt efter lidt har jeg selvfølgelig fået samlet op fra Gotham City, men den helt ultimative Batman oplevelse har jeg aldrig haft. Så det var nok ganske passende, at jeg i dag anvendte ikke mindre end 60 kr. på Batman begins med Christer Bale. Den glæder jeg mig til at se.
Så midt i min egen indre storm, det amerikanske valg og kort før jeg drager til Tokyo, så napper jeg altså en amerikansk storfilm og i ægte eskapistisk stil, så vil jeg dykke ned i mørket og se hvordan de gode smadrer de onde. Måske kan jeg præcis i denne film finde lidt lys?
Dagen har jeg sovet væk. Lige som de forrige. Men nu skal det være slut. Jeg er jo langtfra som Bruce, selvom vi begge dyrker natten. Mens disse linier forfattes, kører nyhederne på TV2. Og der sidder en fattet Lance Armstrong. En mand der har vundet verdens største cykelløb talrige gange, samt vundet kampen mod kræften. Også han manifesterer et billede på, at det kan lade sig gøre at rejse sig. Herregud - min skilsmisse er jo blot en mindre krusning på de indre linier. Jeg er ikke syg eller døende. Kan stadig se både børn og Sofie, og måske er det blot en ny vej, en ny åbning? Tiden vil vise det...

Ingen kommentarer: